5.07.2012

KeNaPa taK naK baYar PTPTN??






            zaman sekarang nie macam2 aku dengar. tak tahu nak cakap macam mane . rase macam pergi mane2 p0n xselamat. Malaysia dah x macam dulu...kalau dulu g mane2 p0n selamat tenang, tak mcm sekarang, pergi mane2 p0n dah xselamat ade jer jenayah n rusuhan....memang betulla sekarang nie akhir zaman, orang dah hilang sifat perikemanusiaan. tapi jangan isaw ak xnak bincang isu p0litik kat sinI...

         
            aku p0n hairan kenapa orang zaman sekarang tak nak bayar PTPTN...satu jer sebabnya manusia yang tak nak bayar ptptn nie ialah orang yang tak tahu bersyukur...sikit p0n xtahu bersyukur..sikit p0n xda alasan yang kita boleh bagi sebab xnak bayar ptptn nak tahu x sebab ap?? sebab ptptn p0n xpernah bagi alasan nak bagi kita pinjam duit...orang zaman sekarang memang xtahu menghargai orang lain sebab zaman sekarang dah terlampau banyak kemudahan x macam zaman dulu.

          nak tahu x kenapa aku buka topik nie sebab aku takut....aku takut...bila aku sambung belaja nanti aku x dapat pinjaman ptptn sebab pemberian ptptn nie hanya untuk pelajar yang betol2 pandai..aku nie bukan pandai sangat tapi aku ade cita2 nak sambung belajar. jadi aku takut bila aku ade kesempatan nak sambung belaja n aku ade dapat tawaran t0k sambung belaja tapi aku x dapat pinjam ptptn. aku nie bukan anak orang kaya jadi xda sape nak taja aku belajar...

         aku taw korang ade sebab msing2 kenapa xnak bayar ptptn tapi korang settle sendiri jangan libatkan orang lain.jadi sebelum bertindak fikir kesan pada diri sendiri dengan  orang ramai...bila dah jadi camnie semua orang susah...tngok jer sekarang KUIN p0n dah naikkan yuran die...dalam keadaan macam nie korang boleh fikir.sendiri boleh ker ptptn nk dihapuskan. kalau boleh p0n mane nak dpat duit banyak2 nak sara kos pembelajaran. kalau korang mungkin boleh sebab korng anak orang kaya tapi ape nasib anak2 orang kurang kemampuan n keputusan xsehebat mane...

       
         ingatla zaman sekarang nak masuk U p0n ssh sebab banyak saingan n bnyak budak2 pandai jadi jangan menambah kesusahan untuk dapat peluang sambung belajar.aku bukan cakap pasal soal politik ke aku p0n xmenyebelahi sape2 cuma aku takut aku kehilangan peluang nak dapat pinjaman tok pengajian aku nanti... jadi fikir2kanlh segala ape tindakan yang korang buat fikir bet0l2 n semu p0n dah besar2 fikir2kan bet0l2, masak2 jangan biarkan orang lain menghasut or ape2...mungkin apa2 tindakan boleh mencerahkan masa depan korang n memudahkan korang tapi belom tentu dapat mencerahkan masa depan n menyenangkan orang lain.jangan dek kerana nila setitik rosak susu selautan
         

No comments:

Post a Comment